We zijn verhuisd…. (net voor corona :-))

Het hele idee om jullie mee te nemen in ons klusavontuur, van sleuteloverdracht, via klussen tot aan verhuizen was een leuk idee. Het bleek in praktijk toch wat lastig uit te voeren šŸ™‚
Ondertussen is het namelijk juni en wonen we al een aantal maanden in ons heerlijke huis. We genieten er enorm van maar het was aanpoten en ook bijkomen van 5 weken hard klussen. Op zich is 5 weken klussen niet eens heel lang maar het totale traject was toch pittig. Qua werk was het heel druk voor zowel mijn man als voor mij en buiten werk moest er een hoop geregeld worden van aankoop nieuwe huis, verkoop oude huis en alles rond de verbouwing. Toch heb ik er ook weer veel van geleerd…..

Project begeleiden.

We hadden ervoor gekozen om alles in 1x uit te laten voeren. En met alles bedoel ik ook alles. Het verplaatsen van electra, een indeling maken op zolder, de keuken, verlaagd plafond maar ook de voor- en achtertuin. Alles werd gelijk aangepakt, dus er was continu iemand aanwezig in het nieuwe huis. Het inrichten van een huis waar zoveel verbouwd wordt is een project dat echt goed begeleid moet worden. Dus naast mijn opdrachten en moederschap moest ook alles in goede banen geleid worden.
Dus je voelt al aankomen dat mijn verhuisblogs er als eerste bij in zijn geschoten. Mijn focus lag bij het begeleiden van alle leveringen, werklui etc onderschat niet hoeveel tijd daar in gaat zitten. Mocht je binnenkort verhuizen, plan tijd in om het project goed voor te bereiden en te begeleiden.

Verhuistips

Eigenlijk kwam het nieuwe huis onverwachts op ons pad dus we hadden maar weinig tijd om alles te regelen. Een paar verhuistips die wij hebben ervaren… 1) Begin zo snel mogelijk met inpakken en vooral ook opruimen van spullen. Het valt altijd tegen en voor je het weet pakt je alles in zonder er echt over na te denken. Nu staan er nog dozen die uitgezocht moeten worden of we het willen houden of weggeven šŸ˜‰
2) Maak een goed overzicht met daarin per ruimte wat er gedaan moet worden. Dit helpt in de tijds planning maar ook om financieel overzicht te houden. Zeker omdat wij in korte tijd veel moesten regelen, was de planning erg belangrijk.

Ik heb nog meer tips rondom de verhuizing die ik graag met jullie deel. Binnenkort schrijf ik daar een aparte blog over. Hopelijk hebben jullie dan wat aan mijn tips. Nu we verhuisd zijn en bijna alle klussen zijn gedaan (op die paar dozen na :-)) ga ik mijn voornemen om frequenter blogs te delen nieuw leven inblazen.
Tot snel dus….

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

GratisĀ stylingtips?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe blogposts van Inge!